Sunday, 21 June 2015

Hello. I'm Wak Dol :)

Assalammualaikum & Very Good Morning.
Sebelum nak menyambung tido, rasa nak update sket blog ni.
Letak gambar - gambar ke apa ke sket kan.
Sebab bosan plak entry tapi kosong :P

So, today i would like to introduce you my sweety pie.
Which is yang dok teman parents aku kat rumah.



TADAAAAAAA



Ramai orang tanya pasal nama dia Wak Dol.
Ni semua keje ibu and adik aku.
We all da bosan asyik letak nama Mat Saleh.
So we all letak nama kampung sket :p
Ramai orang dok cakap kenapa letak nama tu ??
Comel kot kucen ni.
But, kalau da ibu yang nak, what should i do.
But nama panjang dia Prince Wak Dol.

Okeyh. Actually time aku beli ni Wak Dol still kitten lagi,
Time tu aroud 3 or 4 month tak silap.
Ada orang advertise sapa nak beli kitten.
Baka muka penyek.
Time tu harga RM1,600 aku beli.

Btw, Khayla lah gila sangat dengan kucen.
So aku google and jumpa.
Luckly around JB so senang nak pickup and COD je by that time.

Jaga kucen ni takde lah susah sangat sebab
Wak Dol ni pandai jaga diri sendiri.
Memang kat rumah we all lepaskan.
Tapi memang tutup pintu sentiasa supaya dia tak keluar.
Mahal woooo. Sayang pun sayang.
Ada kang yang kena curi kalau biar lepas keluar.

Kalau nak buang air masuk sendiri dalam cage or pegi toilet.
Cuma kena rajin lap mata dia je sebab air mata dia cepat keluar.
Makanan plak memang bagi makan Royal Canin sebab nak jaga bulu.
Then bawak jumpa doctor jela untuk dapatkan vaksin.
Dulu time kecik lagi memang aku anta dia pegi grooming.
Tapi bila da besar oke dah sket kitorang mandikan sendiri.




Wak Dol ni manja sangat-sangat.
Skrg bila dah besar sedap sket nak peluk.
Bulu plak rasa gebu gebas.
Kikikikiki.
Comel semacam.
Aku tak suka kucen tapi dengan Wak Dol jelah
aku boleh peluk and pegang dengan beraninya



Psst; muka anak dara ni tak mandi baru bangun tido
terus dia cari kucen kesayangan dia tuh :P



No comments:

Newer Post Older Post Home
Boucing Red Bow Tie Ribbon

Mummy Dearies's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah