Sunday, 20 January 2013

BILA GIGI SAKIT SEMULA TIME PREGGY

Selamat pagi semua.
Aduh, gigi aku memang sangat sakit sekarang ni.
Dah dekat 3 malam aku ta boleh tidur gara3 kesakitan yang melampau.
Hanya Tuhan, dan orang3 yang penah sakit gigi je tau betapa sakitnya !



Semalam lepas aku ta boleh tido, aku terus pegi dentist.
Aku ingtakan bolehla cabut.
So, aku da kata berakhir la kesakitan nanti.

Tup3, bila nama panggil aku pun masuk.
Dye tanye la aku berapa minggu.
Aku cakap da 28 minggu doc.
Dye cakap , actually masa yang sesuai nak cabut gigi 4-6 bulan.

Tapi sekarang, sebab aku dah terlewat sket, dye tanak cabut.
Dye cakap berisiko.
Takot aku keguguran !
Alamak !
Aku terus tepuk dahila.
Aku cakap, aku memang da ta tertahan.

Sekali, dye bagi aku ubat antibiotic dengan paracetamol.
Ubat tahan sakit langsung dye ta bagi.
Sebab, dye takot ade jadi apa pada baby.
So, aku pasrah jela.

Selain tu, aku kumur pakai air garam.
Alhamdullilah, sakit berkurangan.
Nasib baik aku tade darah tinggi.
Kalau ta masalah jugak.
So, sekarang ni, aku berulang alik ke toilet je.
Sakit, terus kumur air garam.
Aku dah bancuh dalam botol besar.
So, amek and bawak je kemana3.

Nasib badan la kena sakit gigi time preggy ni :)
Cuba untuk bertahan selama 10 minggu lagi.
Orang cakap, ia menghapuskan dosa3 kecil.
Tapela, itulah pengorbanan seorang ibu untuk anaknya :)
Kalau korang ada resepi lain yang boleh dikongsi.
Meyhla share dengan aku :)

3 comments:

nenot said...

take care ye kak....:)
bace citer nie pon dh rase perit...akak yg lalui nie lagi lah...
moga cepat2 sembuhhh

ᵔᴥᵔ MUMMY F STORY ❀‿❀ said...

Memang kak.
Sakit yang amat ni hah :)
Ni pun bertahan sampai 10 minggu lagi :D

Mila Ahmad said...

sakit sampai menangislah dibuatnya...aduhhh..
pernah rasa dah...

Newer Post Older Post Home
Boucing Red Bow Tie Ribbon

Mummy Dearies's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah