Wednesday, 12 December 2012

SUSU IBU PENTING UNTUK TUMBESARAN BAYI

Aku na comment sket pasal BF.
Btw, sekarang aku da ade nama baby yea.
Aku panggil dye Baby K.
Aku pulak Mummy F :p

HAHAHAHA ~~~

Okeyh, kembali ke tajuk entry.
Aku da berazam nak BF Baby K sampai dye umur 2 tahun.
Aku na sahut cabaran ni untuk tumbesaran Baby K jugak.
So, aku kenalah berkorban.
Mummy sanggup berkorban apa saja untuk Baby K :P



Actually, banyak benefit yang kita boleh dapat kalau BF baby sendiri.
Kadang3 aku rasa macam bengang jugak bila orang cakap "na jimat la tu, sebab tu bagi susu ibu je"
Hello, talk to the hand yea. Kalau aku dengar, mesti aku jawab "memang aku ta mampu pun na beli susu mahal untuk anak aku"
Bukan pasal na jimat.
Kita kena tahu ape yang terbaik untuk bayi kita nanti.



Meyh, aku senaraikan, kebaikan yang korang boleh dapat kalau BF bayi korang tu hah.

1. Susu ibu adalah makanan yang terbaik untuk baby sebab mengandungi semua nutrisi yang diperlukan untuk perkembangan otak bayi dan tumbesaran diri.
2. Susu mudah hadam
3. Sentiasa tersedia dalam tahap susu yang tetap. Means memang yang terbaik untuk bayi.
4. Bayi yang dapat BF sehingga 6 bulan yang pertama mempunyai tumbesaran yang terbaik sekali.
5. Mengeratkan kasih sayang antara ibu dengan anak.
6. Mengelakkan penyakit canser.
7. Membantu proses pengurangan berat badan
8. Mengecutkan rahim dan mengelakkan tumpah darah.
9. Boleh menjarakkan kehamilan.

So, dengan itu, secara rasminya, aku pun akan member breast pump untuk keluarkan susu untuk bagi pada baby.
Sebabnya, aku kan keje, so baby mesti ada stock yang mencukupi selama 9jam aku keje.
Kesian Baby K nnt ta dapat susu dari mummy dye.
Semoga, semua yang dirancang akan menjadi.
Semoga semua jalan akan dipermudahkan oleh Allah.




No comments:

Newer Post Older Post Home
Boucing Red Bow Tie Ribbon

Mummy Dearies's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah