Thursday, 6 December 2012

MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !


Akhirnya, aku MERDEKA !!
Yabebabedu ~~~~~~~~~~~

Ehem, ehem !
Ini bukan MERDEKA pasal sambut hari Kebangsaan oke.
Harap Maklum :p

Eden da habis SPM.
So, kira dah merdeka lah dari zaman persekolahan.
Ta payah pikir lagi pasal periksa, buat stress.
Ta payah pikir pasal cikgu yang garang kat sekolah tu.
Ta payah pikir pasal homework yang berlambak nak kena buat.

Tiba3 aku teringat pulak zaman3 aku lepas habis sekolah dulu.
Dulu, aku study kat Teknik Perdagangan JB.
Dok kat asrama.
Time kat sana, bila cuti je mesti seronok, yelah, balik umah mak, sapa yang tanak.
Tapi, bila time SPM da habis, na balik rumah sendiri, alamak sedihnya :(
Mana taknya, da hidup bersama kawan3 selama 2 tahun, then kita na berpisah.

Bagi aku la, Zaman Persekolahan adalah zaman yang terbest sekali.
Kalau diberi peluang untuk kembali ke sekolah, confirm aku orang first bagi nama.
Zaman sekolah la zaman yang paling best.
Memang la time korang sekolah semua ta best, na balik cepat je.
Tapi, nanti kalau korang da lama meninggalkan zaman persekolahan, mesti korang cakap, "macam na balik ke sekolah semula".

Even, dah "MERDEKA", perjalanan hidup korang masih panjang lagi.
Dulu, lepas SPM, aku ta bekerja, sebab parents aku cakap, nanti da syok pegang duit malas na belajar.
Hehehehe :P
Tapi best jugak dok goyang kaki kat rumah.
Cuma bosan je sket sebab tade benda na buat.
Bagus actually kalau korang na bekerja, tapi buatla secara part time.
Kalau ada peluang, sambung la belajar.

Aku dapat sambung belajar kat UiTM amik jurusan perakaunan :P
Ehem, ehem, aku tade cita3 pun na jadi akauntan ni.
Tapi entahlah, macam mana bole na account plak :P

Selagi boleh study, korang study la.
Amek peluang apa yang ada.
Sebab sekarang ni, budak3 da makin cerdek.
Takkan korang na tertinggal kt belakang pulak :)
Adik aku pun, aku suruh amek kemahiran, tade maknanya aku na bg dok goyang kaki kat umah :P

Aku bukan na membebel, cuma na menasihati budak3 lepasan SPM ni je :P
Yang pergi PLKN tu, selamat berjaya :P
Mana tau balik3 nanti boleh serap masuk polis ke, askar ke :)

Hehehe , sape yang suka dok umah tu, meyh PM aku, aku memang tengah cari pekerja ni :P
Nanti aku bagi upah :DDDDDDDDDD

No comments:

Newer Post Older Post Home
Boucing Red Bow Tie Ribbon

Mummy Dearies's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah