Friday, 23 November 2012

MUHASABAH DIRI DI HARI JUMAAT

Salam Jumaat dan selamat pagi semua.
Rasenya aku dah lama ta menulis di sini.
Akibat kesibukkan yang melampau, aku terpaksa melupakan dunia blogger sebentar.

Hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun.
Lebih kurang sebulan lagi, kita akan beranjak ke tahun 2013.
Lebih kurang 2 bulan lagi, aku akan berubah angka umur ke 25 tahun.
Lebih kurang 4 bulan lagi, aku akan bertambah ahli keluarga.

Dalam hidup ni, dah banyak pancaroba yang aku lalui.
Baik, buruk, sedih, gembira semua aku da lalui.
Kadang3, aku akui, aku ta penah lepas dari membuat kesilapan.
Walaupun ego aku ni sangat tinggi, tapi, aku tetap sedar setiap ape kesalahan yang aku telah buat.
Kadang3 aku terasa bodoh, malu terhadap diri sendiri.
Aku ta mampu na hidup dengan baik even umur da mencecah suku abad :(

Aku ta pernah lupa, aku sentiasa ingat.
Mungkin, korang semua boleh na berkata apa3 pada aku, tapi, aku tetap janji, no matter what happen, i will fix the problem.

Aku ta punya sesiapa.
Aku tade tempat mengadu.
Aku tade penasihat.
Aku tade teman baik.
Aku tade sesiapa pun yang boleh aku bercerita.
Apa yang aku inginkan hanyala ketenangan.
Hanya memori kegembiraan yang mengembalikan ketenangan dalam hidup aku ni.

Hanya aku minta.
Manusia ta pernah lari dari melakukan kesilapan.
Sekurang3nya, bagi mereka dan aku peluang untuk memperbaiki segala apa yang telah berlaku.
Beri aku kesempatan untuk membuktikan segalanya.
Berikan aku kesempatan untuk memperbetulkan segalanya.

Kerana kepercayaan, semua boleh musnah.
Kerana perasaan marah, semua boleh musnah.
Semoga aku akan sentiasa tabah dalam mengharungi semua ni.
Semoga apa yang berlaku akan berlalu dengan pantas.

Maafkan aku atas segala yang terjadi.
Segala kesilapan yang pernah aku lakukan.
Segala salah silap yang telah berlaku, aku mohon kalian tolong sedarkan dan bantu aku untuk menyelesaikannya.
Semoga Allah sentiasa bersama dengan aku.


+ Peace +

No comments:

Newer Post Older Post Home
Boucing Red Bow Tie Ribbon

Mummy Dearies's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah