Wednesday, 9 May 2012

#8 [WEDDING] : TEMUDUGA UNTUK MEMOHON KEBENARAN BERNIKAH

Hello semua.

Arini aku pergi hantar borang permohonan untuk bernikah dekat Pusat Islam Johor Bahru. 
Begini ceritanya.

Aku pun pegi dengan bakal suami aku si Fitri tuh.
Sebab memang kami kena pegi sama - sama sebab kami duk satu daerah.
So, aku memang dah *confident* yang teramat nak pegi temuduga.

Tapi, bila aku tekan button machine kuar nombor tu, tiba hati aku jadi dupdap je.
HAHAHAHA.
Memang sumpah aku nebes korang tau tak.
So, bila nombor aku kena panggil makin berdupdap jantung ni.

So, untuk dipendekkan cerita, aku duduk la depan si penemuduga ni.
Perempuan yea.
So, ini yang dye tanye.



Temuduga : Awak berdua ni sekolah agama sampai darjah berapa ?
Puteri & Fitri : Sampai darjah khas
Temuduga : Oke, Muhammad Noor (nama bakal suami), bace doa qunut
Fitri : Pergh, hahaha. kalau toreh muka tade darah okeyhhh.
Temuduga : Rukun Nikah ada berapa ? Sebutkan satu persatu.
Fitri : Jawab dengan confident yea.

Then, aku pula kena tanya :)

Temuduga : Nur Shahreena, baca doa hadas besar.
Aku : Saya biase baca bahasa Melayu. Aku pun sebut lah.
Temuduga : Rukun Islam ada berapa ?
Aku : Senang je soalan. Aku pun jawap lah.
Temuduga : bagi 2 tanggungjawap isteri
Aku : bagi 4 okeyhhhh. HAHAHA

psst; aku dah bagi soalan bocor untuk mereka yang nak pegi temuduga tu. Sila hafal. jangan failed !!! malu makkkkk :D
So, lepas tu kena bayar RM25 untuk dapatkan sijil kebenaran bernikah.

Sekejap je proses. Sebab orang tade tadi. Kalau ramai, mesti lambat jugak habis :(

So, akhirnya, kami da dapat sijil tuh, dan kami dah boleh bernikah :DDDDDDD


OFFICIALLY SOLEMNIZATION DATE : 
29th JUNE 2012 / 9.00 PM



STAY TUNEDDDDDDDD

7 comments:

Hafiz Ajmain said...

tok kadi mcmn?

nur_za said...

kalau berdebar memang ingat pun boleh lupa..kan2

FITRYNA ◕‿◕ said...

Tok kadi ?
Ayah je jumpa.
HAHAHAHA

FITRYNA ◕‿◕ said...

Tau tape.
Tapi nasib baik dah prepare awal3 :D

eiqa azra said...

wah..macam tu rupanya interview nikah ye..
huhu..

FITRYNA ◕‿◕ said...

Hehehe.
Senang je la.
Ta susah pun

cAzZy said...

bgus2 ko post gni..bru aku tau..hehe...

Newer Post Older Post Home
Boucing Red Bow Tie Ribbon

Mummy Dearies's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah