Saturday, 28 January 2012

BERSEDIAKAH AKU

Salam Readers :)

Dah lama tak menulis. Bila dah start menulis macam dah tak boleh nak berhenti je sekarang ni. Lately ni aku memang sangatlah busy yang teramat sangat. Banyak benda nak kena buat. Then, aku plak dah nak kena outstation next month lagilah banyak benda aku nak settlekan. Btw, aku tak boleh nak malas - malas sebab gaji baru naik ni. HAHAHAHA. So, gembira sangat.

Cakap pasal gaji, aku cakap dengan buah haty aku sorang tu, "ucuk, ni maybe rezeki nak kahwin kowt??". Bila sebut pasal kahwin, aku terus pikir, sudah bersediakah aku ?? Boleh ke aku bangkit lepas aku mengalami kekalahan dulu ??? Yelah, bila aku pikir - pikir balik, macam - macam benda yang aku perlu buat. 

Macam - macam persoalan yang aku timbulkan untuk diri aku sendiri.
1. Bersediakah aku untuk menjadi seorang isteri ?
2. Bersediakah aku untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri ?
3. Bersediakah aku untuk sehidup semati dengan suami aku sendiri ?
4. Bersediakah aku untuk mentaati suami aku ?
5. Bersediakah aku untuk menjaga diri dan keluarga aku sendiri ?
6. Bersediakah aku untuk menjadi seorang ibu ?

BERSEDIAKAH UNTUK SEMUA CABARAN DAN DUGAAN ????? Ini yang paling menjadi ketakutan dalam diri aku sekarang ni.

** aku pilih picture ni sebab aku memang tabik springggg sangat dekat pasangan Beckam ni. Even keluar macam - macam spekulasi, Victoria still trust pada Beckham :)

Tapi aku cakap dengan sweetheart aku, Insyaallah aku mampu untuk mengharungi semuanya. Insyaallah kami boleh hadapi bersama - sama. Bab kahwin ni memang tak boleh nak dibuat main - main. Sebab aku taknak lah kahwin tak sampai sebulan dah nak cerai. Aku nak hubungan yang kekal sampai ke anak cucu.

Tapi aku nak cakap dulu ni kat bakal suami aku, aku ni nakal sedikit tapi aku manja. HAHAHAH. Senang yea untuk mengawal aku, and menjaga aku. Tak susah pun yea.

Sekarang ni kami tengah berbincang pasal tarikh pertunangan. Insyaallah if jadi, lagi 5bulan aku bertunang untuk kesekian kalinya. Apa yang aku harapkan, dia orang yang terakhir. AMIN
B2B

1 comment:

cAzZy said...

insyallah..ko boleh lakukannye...
buatlah persiapan diri sebelum menempuhi nya kelak..
sbb lau nk ikutkan bersedisa asenya smpai bile2 x bersedia sbb pasti ade je yg lom perfect..
smoge hbngn korg berjalan dgn baik serta ade ikatan yg sah..aminn..

Newer Post Older Post Home
Boucing Red Bow Tie Ribbon

Mummy Dearies's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah